top of page

MS Teams helpdesk

We stimuleren zelfsturing en zelfredzaamheid bij onze leerlingen... dus ook bij jou!

Op deze pagina vind je een oplossing bij veel voorkomende technische problemen. Kijk je even of je hiermee geholpen bent?

Lukt het alsnog niet, stuur dan gerust een mailtje naar ict@fopem.be

Veel voorkomende problemen én mogelijke oplossingen

  • Op de achtergrond staat nog een ander account van Microsoft open: je weet het niet altijd, maar soms staat er nog een ander Microsoft-product open (bijvoorbeeld een @live.be, @hotmail.com, @msn.com, @outlook.com) Daar raakt Microsoft wat van in de war. Het kan helpen om in een andere browser (bijv. Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox,...) of via een incognitovenster de aanmeldlink uit je e-mail te volgen.

  • Je wordt in rondjes gestuurd: soms is de synchronisatie achter de schermen nog bezig. Het kan helpen om enkele uren te wachten of effectief even mee te draaien in die paar 'rondjes'. Na een aantal keer klikken op 'volgende' lost het zich soms als bij wonder vanzelf op.

  • De Authenticator-app werkt niet:

    • Let erop dat je de Microsoft Authenticator-app gebruikt en niet de Google Authenticator-app.

    • Lees even dit artikeltje, wie weet lukt het je hier wel mee.

    • Heb je geen smartphone? Stuur dan een mailtje naar ict@fopem.be met je gsm-nummer erin. Wij zorgen dan dat je de dubbele authenticatie kan voltooien door een sms-code te laten verzenden naar je gsm.

  • Je browser staat geen 'cookies van derden toe': je browser vertrouwt de Microsoftproducten niet, je moet hiervoor iets aanpassen bij de instellingen. In dit artikel lees je per browser hoe je dat precies doet.

  • Je hebt al een ander Office 365-account, bijv. via je school. Dan is het soms moeilijk om te switchen tussen accounts. Er zijn twee opties:

    • In MS Teams ga je rechtsboven naar instellingen en klik je op 'accounts'. Daar kan je kiezen voor 'schakelen' bij het account dat je wil.

    • Lukt dit niet? Dan werk je best met twee browsers, bijv. steeds via Microsoft Edge naar MS Teams gaan voor school; steeds via Google Chrome naar MS Teams gaan voor FOPEM. Probeer bij je eerste aanmelding ook even via een incognitovenster:

      • Open de browser van je keuze

      • Tik op je toetsenbord de combinatie ctrl+shift+N in

      • Surf daar naar teams.microsoft.com

  • Je was ooit toegevoegd aan een Teamsomgeving via een andere organisatie, maar je hebt daar ondertussen geen band of rol meer. Dan kan je het volgende doen: Meld je volledig af op de Teamsomgeving van die organisatie en verwijder jezelf uit het team.Ga in MS Teams bij bovenaan bij 'instellingen' naar 'account beheren' en kies om te 'schakelen'. Ga bij de instellingen op je computer naar 'account beheren', dan naar 'e-mail en accounts' en verwijder daar je 'oude' account.

  • Je hebt een Apple computer en ervaart problemen.

    • Eén van de zaken die je niet automatisch kan met een Apple computer is een scherm delen of zien tijdens een Teamsvergadering. Daarvoor moet je iets veranderen bij je instellingen: Click the Apple menu.Then, go to System Preferences > Click Security & Privacy > Privacy tab. Click Screen Recording. Click the lock icon to make changes. If required, enter your admin password. Finally, click the checkbox next to Microsoft Teams. A notification window will ask you to restart it. Agree. Then, try again and see if the issue persists.

    • De webversie (teams.microsoft.com) werkt het best op een Apple computer. Je checkt best ook nog eens de instellingen van je browser (meer info in dit artikel).

  • Niets lijkt te werken: stuur een mailtje naar ict@fopem.be of bel Julie Van Rijckeghem van de kern 0476/74.84.85

Aanmelden op MS Teams

Bekijk dit filmpje
Lees dit stappenplan

Gastaccount

Bekijk dit filmpje
Lees dit stappenplan

Office 365-account

bottom of page