Administratieve krachten ontmoeten elkaar rond gemeenschappelijke thema's, delen materiaal en krijgen input via de kern rond bv wetgeving, regelgeving, SOM-materie...
Wat leer ik tijdens deze nascholing?
Je maakt kennis met administratieve krachten uit andere SOM-scholen en wisselt ideeën en tips uit.
Je verwerkt samen de laatste nieuwe wetgeving en procedures tot behapbare taken. Specifieke thema's: leerlingenadministratie, personeelsadministratie, financiën, SOM, vzw, ...
Je krijgt een concreet antwoord op je vooraf ingezonden leervragen.
Hoe verloopt deze nascholing?
Het uitpluizen van (nieuwe) wetgeving en omzendbrieven staat steevast op het programma. We onderzoeken samen wat dit betekent voor onze scholen en in welke mate we afspraken maken op het niveau van de scholengemeenschap. Karolien verzamelt op voorhand leervragen van alle admins. Ze onderzoekt wie waar expertise in heeft en geeft de werkdag op die manier vorm. Er is ruimte om tips en ideeën uit te wisselen over hoe je je dagelijkse werk als admin regelt.
Praktische informatie
De sessies worden verzorgd door kernmedewerker Karolien Belet (karolien.belet@fopem.be)
Een adminwerkdag is bedoeld voor administratieve krachten en coördinatoren die administratie op zich nemen.
Het gedetailleerde programma wordt steeds een week voor de sessie gedeeld op MS Teams. Wil je graag nog vlotter met dit platform werken? Meer info op deze pagina.
DATUM | UUR | LOCATIE | EXTRA INFO |
Dinsdag 1 oktober | 9u30 - 15u30 | Huis van het Nederlands, Brussel | Lunch en laptop meebrengen |
Donderdag 23 januari | 9u30 - 12u | Digitaal via MS Teams (Je ontvangt de link via mail) | |
Dinsdag 13 mei | 9u30 - 15u30 | Huis van het Nederlands, Brussel | Lunch en laptop meebrengen |
Komentarze