top of page
Zoeken


Webinar MS Teams voor administratieve krachten
We verbinden de FOPEM-scholen digitaal via MS Teams. Vooral admins en coördinatoren worden geacht het platform intensief te gebruiken.


Webinar bufferblad inzake vacantverklaringen
De personeelspuzzel van elke school wordt ingepast in een grotere SOM-puzzel. Daarom is het belangrijk dat we samen goed afspreken.


Webinar SOM-puzzel
De personeelspuzzel van elke school wordt ingepast in een grotere SOM-puzzel. Daarom is het belangrijk dat we samen goed afspreken.


Leergemeenschap schoolbesturen
Het schoolbestuur zet samen met team en coördinator de schouders onder de school. Dit is één van de vele uitingen van 'samen school maken'.


Luistergroep: academisch optimisme
Verken via podcast en intervisie het veelbelovende kader 'Academisch optimisme'


Intervisie starters
We ontvangen startende begeleiders binnen ons FOPEM-netwerk met een intervisie.


Regioco
Tijdens de regioco staan pedagogische thema's centraal. Dit schooljaar bereiden we samen de implementatie van de nieuwe minimumdoelen voor en onderzoeken we passende plannings- en opvolgsystemen.


Inspirerend coachen - focus: betrokken confronteren
Als eerste en tweede evaluator volg je verplicht een opleiding. Dit jaar bieden we die aan in de vorm van een webinar.


Leergemeenschap ICT
ICT-co's wisselen 2 keer uit: de eerste sessie focust op technisch-financieel, de tweede sessie focust op professionalisering-digididactiek.


Leergemeenschap zorgcoördinatoren
Jezelf professionaliseren als zorgcoördinator. We tonen sprekende praktijkvoorbeelden, bespreken samen casussen en delen tips en materiaal.


Leergemeenschap coördinatoren
Alle co's uit FOPEM-scholen werken in deze leergemeenschap samen. Dit jaar leggen we nadruk op reflectief vermogen, één van de 8 dragers van beleidsvoerend vermogen.


Tipreeks klasmanagement (1e, 2e, 3e leerjaar)
Hoe hou ik al die bordjes in de lucht? Deze vorming verloopt via blended leren: een tipreeks via mail en 2 digi intervisies. Focus: 1e, 2e, 3e leerjaar.
bottom of page