top of page
Zoeken
Vormingsavond voor schoolbesturen
Het schoolbestuur zet samen met team en coördinator de schouders onder de school. Dit is één van de vele uitingen van 'samen school maken'.
Van ronde tot project
Ronde, onderzoek, vrije werktijd en project zijn vier technieken die het hart van ervaringsgericht methodeonderwijs vormen.
Vorming starters en mentoren
We ontvangen startende begeleiders binnen ons FOPEM-netwerk met drie inhoudelijke sessies en intervisie. Focus is doelgericht ervaringsleren
Regioco: LeerLokaal
Tijdens de regioco staan pedagogische thema's centraal. Dit schooljaar bereiden we samen de implementatie van LeerLokaal voor.
Opleiding evaluator: cyclus van functioneren en evalueren
Als eerste en tweede evaluator volg je verplicht een opleiding. Dit jaar bieden we die aan in de vorm van een webinar.
Leergemeenschap ICT
ICT-co's wisselen 2 keer uit: de eerste sessie focust op technisch-financieel, de tweede sessie focust op professionalisering-digididactiek.
Leergemeenschap zorgcoördinatoren
Jezelf professionaliseren als zorgcoördinator. We tonen sprekende praktijkvoorbeelden, bespreken samen casussen en delen tips en materiaal.
Leergemeenschap coördinatoren
Alle co's uit FOPEM-scholen werken in deze leergemeenschap samen. Dit jaar leggen we nadruk op de 8 dragers van beleidsvoerend vermogen.
Tipreeks klasmanagement (kleuter)
Hoe hou ik al die bordjes in de lucht? Deze vorming verloopt via blended leren: een tipreeks via mail en 2 digi intervisies. Focus: kleuter.
Cultuurbeschouwing
Tijdens deze vorming leer je in twee sessies het cahier echt gebruiken in de klas. Twee concrete werkdagen met tips en praktijkvoorbeelden.
Coöperatieve werkvormen
In onze klassen verwachten we heel wat op vlak van samenwerken. Kagan bedacht een gestructureerde manier voor coöperatie bij kinderen.
Adminwerkdag
Administratieve krachten ontmoeten elkaar rond gemeenschappelijke thema's, delen materiaal en krijgen input.
bottom of page